Tid: Mandag 9. og onsdag 11. september, kl. 18:00 – 21:00 (begge dager)
Sted: Møterom Mjåvann i det gamle fylkeshuset på Fløyheia.

Velkommen til introduksjonskurs i Adobe Lightroom der vi går gjennom prosessen fra bilde på minnebrikke til ferdig bilde for print.

Velkommen til et 2-dagers introduksjonskurs i programmet Adobe Lightroom Classic – LRC! Kursets formål er å lære hvordan du får bildene fra minnebrikken og frem til ferdig utskrift. Vi fokuserer på å katalogisere, sortere, redigere og eksportere i ulike formater. Det blir en grundig gjennomgang av klassisk bilderedigering i «Development»-modulen av Lightroom, inkludert forskjellige maskeringsteknikker og fjerning av forstyrrende elementer i bildet.

NB: Det er en forutsetning av alle kursdeltagere kan grunnleggende filbehandling på egen PC.

Kurset varer i 2×3 timer, og det deles ut et hefte med tips og triks. Alle deltakere må ha med egen PC/Mac med Adobe Lightroom Classic installert.

Nedlasting her av Lightroom Classic finner du her: https://www.adobe.com/no/products/photoshop-lightroom.html
(Fortrinnsvis engelsk språk, men dette er enkelt å endre på etter at programmet er installert)

Pris: 400,- for eksisterende medlemmer av Arendal Fotoklubb.
Kr 800,- for ikke-medlemmer, som får mulighet for fritt medlemskap ut året.
Betaling til vår Vipps-konto: 749220 eller overføring til konto i Sparebanken Sør: 2801 50 41244
Spørsmål kan rettes til Halvard Berg tlf. 909 85 057

Hvis du ønsker å delta på kurset, vennligst fyll ut og send inn blanketten.