Fotografier på websiden

Alle illustrasjonsfotografier benyttet på websiden er tatt av medlemmer i Arendal Fotoklubb. Rettigheter tilhører den enkelte fotograf. Vennligst ikke bruk noen av bildene på andre websider eller i andre media uten først å ha innhentet skriftlig tillatelse fra fotografen. I de aller fleste tilfeller vil det være en lenke til fotografens «hjem» på nettet — en flickrstrøm eller annen webside — nederst i hvert innlegg. I de tilfeller der dette ikke foreligger er det mulig å sende en e-post til webmaster for formidling av kontakt.

Informasjon til klubbens medlemmer

Som en liten, lokal fotoklubb ønsker vi å bruke bilder fra våre medlemmer til å vise fram klubbens kvalitet og mangfold. Men vi ønsker samtidig å respektere alle som ikke ønsker å la enkelte av sine bilder bli brukt til dette formålet, og derfor ber vi om tillatelse til bruk når dere sender inn bilder til oss i forbindelse med konkurranser, utstilling og Årboken vår. Når du laster opp bilder til konkurranser eller andre formål vil du derfor finne følgende avkrysningmuligheter i tillegg til opplastningsfeltet:

Hjemmeside

Til hver artikkel vi skriver på hjemmesiden vår inkluderer vi alltid et bilde fra våre medlemmer. Dette bildet vises i 950px størrelse i bredden, og når en klikker inn på artikkelen vil en også se fotografen kreditert ved navn. Enkelte av disse bildene vil også gå i en karusell på forsiden vår, da også kreditert ved navn.

Promomateriell

I enkelte tilfeller vil vi i klubben lage promomateriell til f.eks. en utstilling. Bildet kan da bli trykt på plakater, i aviser, på flyers og web-sider. Hvor det er mulig vil vi kreditere fotografen (f.eks. i avisartikkel og websider), men dette kan være vanskelig på plakater og flyers.

Klubbens årbok

Vi ønsker hvert år å gi ut en årbok for og av klubben vår. For å lette både styrets og våre medlemmers arbeid, ønsker vi derfor å samle inn bilder igjennom hele året til dette formålet.

Skulle noe være uklart ang. dette, eller du har spørsmål, så er det bare å sende oss en e-post: post@arendalfotoklubb.no.