Bli medlem

Arendal fotoklubb er en aktiv klubb for fotointeresserte i Arendalsområdet og omegn, med medlemmer i alle aldersgrupper – fra glade amatører til profesjonelle fotografer. Vi har møter og aktiviteter minst to kvelder i måneden, vi har kurs og foredrag med både interne og eksterne foredragsholdere, og vi arrangerer fotoutflukter.

Se oversikt over aktiviteter våren 2023 her. Utfyllende informasjon om medlemsmøter og aktivitetskvelder finner du fortløpende publisert her på hjemmesiden.

Du er hjertelig velkommen til å bli med på 2-3 medlemsmøter og/eller aktivitetskvelder helt uten forpliktelser. Finner du utbytte av medlemsmøtene og vil være med på fast basis, må du betale årskontingent til støtte for driften av klubben. Inkludert i kontingenten er personlig medlemskap i Norsk Selskap For Fotografi, NSFF; se infoboks i sidekolonnen.
Årskontingenten for voksne (over 25 år) er fra 2024 på kr. 650.
For junior-medlemmer fra 18 til 25 år er årskontingenten kr. 300.
For familiemedlemskap er årskontingenten kr. 1000.

(halv pris ut året for nye medlemmer etter 1. september).
Arendal Fotoklubb har for tiden ikke kapasitet til å ta inn medlemmer under 18 år.

Kun registrerte medlemmer vil kunne delta i kåringen av Månedens bilde, delta i vår facebookgruppe, sende inn bilder til NSFF sin Årbok og delta i NM i Foto. Registrerte medlemmer vil også få rabatt på kurs som arrangeres utenom ordinære klubbaktiviteter.

Hvor finner du oss?

Vi holder våre medlemsmøter på Kulturstua, Grasåsen 29. Her har vi både møtelokale og eget klubbrom. Klubbrommet disponerer vi 24/7, med blant annet muligheter for fotostudio og utskrift av bilder.
Både bussrute 110 og 111 har stoppested rett ved. Det er en del parkeringsplasser i direkte tilknytning til huset, parker tett så blir det plass til flest mulig.

(Vis Arendal Fotoklubb i et større kart)

Norsk Selskap for Film og Fotografi

Som medlem i Arendal fotoklubb blir du automatisk medlem av Norsk Selskap for Film og Fotografi (NSFF). NSFF ble stiftet i 1927 og er paraplyorganisasjon for norske fotoklubber. Fra 2013 ble medlemmene fra tidligere Norges Amatørfilmforbund innlemmet i et eget filmutvalg, og NSFF teller nå 110+ medlemsklubber og ca 3800 medlemmer.

• NSFF skal virke for å fremme fotografisk allsidighet og aktivitet
  • NSFF skal gjennomføre fotorelaterte aktiviteter for enkeltmedlemmer slik at de får økt fotoglede og fellesskap ut over egen klubb
  • NSFF skal ha tilbud for medlemsklubbenes tillitsvalgte slik at de kan forenkle og forbedre driften av egen klubb

Les mer på https://www.nsff.no.

NSFF er tilsluttet FIAP (Federation Internationale de l’Art Photographique) og UNICA (Union Internationale du Cinema). Via disse er det blant annet mulig å delta i en stor mengde internasjonale konkurranser.