Interne konkurranser

Vi har i mange år hatt to faste konkurranser gående, nemlig Månedens Bilde og Årets Bilde.

Månedens bilde har hatt et nytt tema hver måned, og vinneren av denne konkurransen har blitt kåret av medlemmene, uten at de visste hvem som hadde fotografert bildene. Dette har vært en uhøytidelig kappestrid i å prestere et godt bilde, og samtidig en øvelse i å stemme over bildene utifra visse kriterier.

Årets bilde har nok vært litt mere høytidelig, da vi har pleid å få deltakernes bidrag bedømt av en annen fotoklubb.

På årsmøtet i begynnelsen av 2021 ønsket noen konkurranseglade medlemmer flere anledninger til å profilere seg, og det ble vedtatt både en «Årets Poengsamler» og «Årets Fotograf». Vinner av førstnevnte blir den som, sammernlagt gjennom året, har fått flest poeng i Månedens Bilde. Når det gjelder Årets Fotograf er kriteriene under utarbeidelse. Disse to klassene vil bli lagt til sidenavigasjonen etter neste årsmøte.