Som de aller første i Arendal Fotoklubb, har våre medlemmer Tore Gravelsæter og Tom Erik Smedal mottatt hederstegnet AFIAP (Artist FIAP) fra Fédération Internationale de l’Art Photographique (FIAP). De er i eksklusivt selskap da bare rett over 130 personer har fått denne utmerkelsen i Norge.

FIAP er en verdensomspennende organisasjon som fremmer fotografisk kunst i alle former. I dag består FIAP av 83 slike nasjonale selskap fordelt på fem kontinenter. Til sammen representerer disse ca. 1 million fotografer. Fotoklubber i ytterligere 10 land har direkte medlemskap i FIAP. Organisasjonen arbeider på tvers av religiøse, politiske og ideologiske meninger, og som medlem av NSFF er vi også automatisk medlem av FIAP.

Utmerkelsen AFIAP gis etter at author har fått følgende kriterier er oppfylt:

• fått antatt bilder i minst 15 internasjonale konkurranser fordelt over minimum 8 forskjellige nasjoner med FIAP Patronat
  • mer enn 40 arbeider må være antatt, fordelt på minimum 15 forskjellige arbeider
  • fått mer enn 4 forskjellige arbeider antatt i klassen print (dette kravet utgår i 2022)

Tore og Tom Erik har over lengre tid arbeidet målbevisst for å utvikle seg som fotografer, noe som disse utmerkelsen viser.

Vi gratulerer!