Utstilling i Arendal Bibliotek og Lille Andunge

Vi ønsker at flest mulig av klubbens medlemmer blir med og bidrar til utstillingen i Arendal Bibliotek. Påmelding gjøres pr. e-post til utstilling@arendalfotoklubb.no (alle skal ha mottatt en infomail den 03.12).

Utstilling i Arendal Bibliotek 3-22. februar 2020
I biblioteket blir det utstilling av bilder i A3-format med passpartout. Valgfritt motiv og valgfritt farger eller s/h.
Utstillingskomiteen sørger for oppheng/plassering i biblioteket.
Hver deltaker må påberegne å delta ved printing og montering i passpartout, men det kommer nærmere info om dette.

Utstilling i Lille Andunge (tidl. Lindvedske) 3 februar – ca ut februar.
I kafeen må vi tilpasse eksisterende bildeoppheng og størrelser, da vi ikke får lov til å lage nye hull i veggene.
Bildene som henges opp i kafeen må derfor være veggbilder i en eller annen form (ikke passpartout). Det er begrenset plass i kaffen og utstillingskomiteen velger ut hvilke bilder som skal stilles ut av innsendte bilder.

Vernissage
Vi planlegger vernissage i Lille Andunge den 3.februar for å markere åpningen av utstillingen, så sett av den kvelden allerede nå.

Frist for innsending av bilder
Frist for innsending av bilder er satt 08.01.2020.
Det vil komme påminnelse og link til innsendelse av bildene med videre informasjon om sted og dato for felles printing.
De som ønsker å delta på begge utstillingene, må sende inn to bilder (vi ønsker ikke å bruke samme bilde begge stedene)

Våre sponsorer
Vi er svært takknemlige for all støtte vi får i.f.m. utstillingene, og retter en stor takk til alle som har sagt at de vil støtte oss:

• Sparebanken Sør kr. 10.000
  • Agderposten Annonsering
  • Arendals Tidene Annonsering
  • Arendal By Annonsering

Egenandel
Vi har estimert maks egenandel på kr. 400,- pr. bilde.
Vi er avhengig av økonomisk støtte fra sponsorer, og vi vet ikke hvor stor egenandel vi ender opp med før vi har fått svar på alle innsendte søknader. Enkelte sponsorer gir kun underskuddsgaranti og vi får først svar etter at utstillingen er avviklet.
Kostnaden for print/oppheng i Lille Andunge blir høyere enn i biblioteket, det må derfor påregnes høye egenandel for utstilling i Lille Andunge enn i biblioteket.

Det er stor mulighet for at utstillingskomiteen har behov for hjelp til noen av oppgavene, og vi håper på positiv respons ved forespørsel?

Ønsker alle en riktig fin førjulstid og håper at alle har lyst å være med å vise frem det store mangfoldet vi har i Arendal Fotoklubb!

Utstillingskomiteen v/ Signe Gry Isaksen og Anne Gjertrud Halberg.