Om Arendal Fotoklubb

Arendal fotoklubb er en aktiv klubb for fotointeresserte i Arendalsområdet og omegn, med medlemmer i alle aldersgrupper – fra glade amatører til profesjonelle fotografer. Vi har møter og aktiviteter minst to kvelder i måneden, vi har kurs og foredrag med både interne og eksterne foredragsholdere, og vi arrangerer fotoutflukter.

Se oversikt over aktiviteter under «Vårprogram» eller «Høstprogram» alt etter når på året du besøker disse sidene. Utfyllende informasjon om medlemsmøter og andre aktiviteter finner du fortløpende publisert her på hjemmesiden.

Du er hjertelig velkommen til å bli med på 2-3 medlemsmøter og/eller aktivitetskvelder helt uten forpliktelser. Finner du utbytte av medlemsmøtene og vil være med på fast basis, må du betale årskontingent til støtte for driften av klubben. Inkludert i kontingenten er personlig medlemskap i Norsk Selskap For Fotografi, NSFF; se infoboks i sidekolonnen på Bli Medlem-siden.

Årskontingenten for senior-medlemmer (over 25 år) er fra 2023 på kr. 650.
For junior-medlemmer fra 18 til 25 år er årskontingenten kr. 300.
For familiemedlemskap er årskontingenten kr. 1000.

(halv pris ut året for nye medlemmer etter 1. september).
Arendal Fotoklubb har for tiden ikke kapasitet til å ta inn medlemmer under 18 år.

Kun registrerte medlemmer vil kunne delta i kåringen av Månedens bilde, delta i vår facebookgruppe, sende inn bilder til NSFF sin Årbok og delta i NM i Foto. Registrerte medlemmer vil også få rabatt på kurs som arrangeres utenom ordinære klubbaktiviteter.

Hvor finner du oss?

Vi holder våre medlemsmøter på Kulturstua, Grasåsen 29. Her har vi både møtelokale og eget klubbrom. Klubbrommet disponerer vi 24/7, med blant annet muligheter for fotostudio og utskrift av bilder.
Både bussrute 110 og 111 har stoppested rett ved. Det er en del parkeringsplasser i direkte tilknytning til huset, parker tett så blir det plass til flest mulig.

(Vis Arendal Fotoklubb i et større kart)

Klubbens styre, komitéer, kontaktadresser og bankdetaljer:

Styret 2024 består av:

Leder: Linda Walbeck Olsen leder@arendalfotoklubb.no

Nestleder og sekretær: Helge Aker

Kasserer: Inger Eik kasserer@arendalfotoklubb.no

Ungdomsansvarlig: Mariusz Redlich

Styremedlemmer: Eli Berg Olsen, Tom Erik Smedal, Alf R Talsethagen

Andre verv

Registeransvarlige: Tom Erik Smedal, Helge Aker, Vidar Hoel

MaterialforvalterLeif Andersen

Kontaktperson for innlevering til konkurranserTom Erik Smedal

Ansvar for åpen FaceBook-side Linda Walbeck Olsen + aktuelle komitéer, f.eks. Programkomitéen.

Kontaktadresser

post@arendalfotoklubb.no  bør benyttes ved generelle henvendelser.

c/o Linda W Olsen
Bringebærveien 1
4824 Bjorbekk

Kontonr. 2801 50 41244 Sparebanken Sør