19. Juni 13, 06:13

Skrevet av Emne: Enkle linjer  (Lest 884 ganger)

Utlogget Terje A

• Medlem
  • **
    • Vis profil
Enkle linjer
« på: 15. Mai 12, 09:03 »
Bildets tittel: Kinesisk
Strå i vann. Overeksponert. Lagt på gult. Rotert 90 grader.
Syns det ble et enkelt bilde med en egen vri.
« Siste redigering: 16. Mai 12, 08:06 av Terje A »

Utlogget Grethe S. Husby

• Medlem
  • **
    • Vis profil
Sv: Enkle linjer
« Svar #1 på: 15. Mai 12, 13:40 »
Ble en stilig, grafisk effekt av dette.Kinamann,var min første tanke hehe. Mulig du skal ta den helt ut;produsere en serie med ulike bakgrunnsfarger? Et bilde for minimalister,matematikere o.s.v.Bildet har en underfundig og ubestemt form som gir fantasien føde,men også mange trekanter i sitt system. To viktige,kunstneriske faktorer for oss mennesker,skulle jeg tro. Skal lure meg på om ikke bildet har evnen til å provosere litt også......

Utlogget Terje A

• Medlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15. Mai 12, 17:29 »
Takk Grethe. Kinamann var første tanke hos meg også. Har flere varianter. Kommer bare jeg får tid.

Utlogget Terje A

• Medlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Mai 12, 08:14 »
Har endra tittel på første bilde. Her kommer neste utgave.

Utlogget Terje A

• Medlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. Mai 12, 08:40 »
Bildets tittel:Fisk
Her er bildet i riktig "retning", dvs. strå med speiling i vann og lagt på blått.

Utlogget Arnfinn Nyland

• Medlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Mai 12, 11:05 »
Bildets tittel "Fisk"????
Likte nok originalen best. Linjene her i strå og skygge var stilig. Liten dybdeskarphet gjorde også bildet. Hadde nok gått for en cropping av bildet på v. side slik at "kineserhatten" hadde kommet mer riktig i bildet.
Du skal ha ros for eksperimentet. Stilig effekt. Trodde først at det var tegning.
  • Nikon D600 og D300
  • Photoshop CS6
Arnfinn

Utlogget Lars Albert Albretsen

• Medlem
  • **
    • Vis profil
    • Lambertfoto
« Svar #6 på: 16. Mai 12, 20:04 »
Likte definnitivt de kinesiske versjonene. Utrolig bra sett og fanget. De bildene gir tolkning til mange ting ;-)
  • Nikon D800
  • Lightroom og Photoshop CS6

Utlogget Grethe S. Husby

• Medlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: 17. Mai 12, 00:39 »
Fungerer flott som en serie,ingen tvil om det! Ang tittel så smak litt på den før du bestemmer deg helt.Hva er det f.eks med den kinesiske kultur som er spesielt,men som hele verdens befolkning kan kjenne seg igjen i ?.......(Bare noen tanker litt utnom dette, egentlig). Orginalen var da også stilig,med godt valg av dof. Blir liksom et helt annet bilde,men det bæres også i stor grad av formene ,det har de felles.Motivet trekker mine tanker mot urmennesket,det fundamentale,det håndfaste,men også det ekserimentelle og inteligente et menneske har i seg.Konklusjon;  det er noe med dette motivet som spenner fra huleboermaleri til den moderne kunst ,om det kan sies slik.

Utlogget Terje A

• Medlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18. Mai 12, 13:21 »
Bildets tittel:Vekt
Takker så mye for interessante synspunkter. Veldig moro.
Her kommer en til variant.

Utlogget Helene Schei

• Medlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25. Mai 12, 23:13 »
Skikkelig artig å se litt eksperimentelle innslag fra deg her Terje. Jeg tror jeg likte det ene sort/hvite her best. Vanskelig å si altså, uansett er det riktig så gøy å se at man strekker grensene sine litt :)

Utlogget Terje A

• Medlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 29. Mai 12, 16:46 »
Takker alle for tilbakemeldinger. Inspirer meg jo til å jobbe videre med litt annerledes motiver. Da var dene serien slutt. Så får tida vise hva som skjer videre. . .