18. Juni 13, 09:10

Skrevet av Emne: Månedens bilde til besvær  (Lest 330 ganger)

Utlogget Arnfinn Nyland

• Medlem
  • **
    • Vis profil
Månedens bilde til besvær
« på: 09. Mai 12, 11:40 »
Jeg hører til dem som har deltatt i "månedens bilde" hver gang med unntak av en gang. Jeg liker å konkurrere.  Ofte står valget mellom flere bilder. Jeg har vanskelig for å bestemme meg. Her er et knippe bilder som var med i vurderingen denne gangen. ("Et knippe bilder" ble her begrenset av restriksjoner her på nettsiden)
Synes denne type for "konkurranse" er fin. Selv om premieringen er så som så, får det en til å tøye grensene for hva en normalt fotograferer. Ofte må en tenke litt nytt og det trenger vi.
  • Nikon D600 og D300
  • Photoshop CS6
Arnfinn

Utlogget Grethe S. Husby

• Medlem
  • **
    • Vis profil
Sv: Månedens bilde til besvær
« Svar #1 på: 09. Mai 12, 16:58 »
Likte veldig godt det bildet av flyet,nå kan du angre,hehe.Nei, fra spøk til alvor: Jeg forstår godt hva du mener om at valget kan være vanskelig.Men det er nok en fin trening det å kunne ta ut ett bilde også.Øvelsen i å selektere er bra etter min mening,og greit i disse trygge omgivelsene som klubben gir. Er bildene til større konkuranser,så har vi jo muligheten til å rådføre oss med andre klubbmedlemmer først,og det er bra.Vi må likevel stole på vår egen magefølelse til "syvende og sist",og trenger derfor denne øvelsen,er min konklusjon.